Trochę 126p z zielonego Żoliborza

Nie tak spektakularne jak relacja Michała z Classic$Custom Saturday Night Cruise, ale Maluszków nigdy za wiele.

1996? Fiat 126 el


Dziwne znalezisko w sumie. We Włoszech 126 były produkowane do roku 1980. W Polsce natomiast produkcja trwała jeszcze we wrześniu 2000 roku. Szyby w tym egzemplarzu pochodzą z 1996 roku, a więc powinien mieć emblemat "Polski Fiat". Powinien, a ma znaczek Fiatowski na przedzie i na samych szybach. A więc o co chodzi??






I dwa z daleka... Niestety nie mogłem podejść bliżej.





Miejsce: Warszawa Żoliborz, Bielany i okolice
Zdjęcia: Maciej Rosłoniec

7 komentarzy:

Marcin pisze...

To zdjęcia z dzisiaj? Bo byłem niedaleko ok. 16.00 w poszukiwaniu klasyków. Może się minęliśmy? :)

Maciej Rosłoniec pisze...

Nie, z czwartku - koło południa się tam kręciłem. Miałem czas przed zajęciami na uczelni, to postanowiłem to wykorzystać.
Upolowałeś coś dzisiaj?

Unknown pisze...

Maćku, pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości co do zielonego Eleganta. Otóż wszystkie emblematy są w nim na swoim miejscu i są oryginalne. Szyby również się zgadzają, co potwierdza kolor nadwozia, zwany Zielonym Verde, stosowanym w Maluchach o oznaczeniu EL w latach 1994-1996. Wrócę do emblematu. "Polski Fiat" montowano na Maluchach ST, FL i ST/FL, czyli od późnych lat 70 aż do roku 1994, gdy skończyli produkować model FL. Potem Fiat przejął FSM i aby podnieść niesłabnącą sprzedaż Fiata 126p, poddał go liftingowi (w skrócie: zaokrąglono delikatnie nadwozie, podniesiono niezawodność silnika). W ten sposób powstał model EL, czyli popularny Elegant. Nazwa EL wzięła się z zastosowania w nim elektronicznego zapłonu Nanoplex, dzięki któremu Malucha można było odpalić z kluczyka, a nie z linki. Jak już wspomniałem, Fiat przejął FSM, a co za tym idzie zaczął sprzedawać Malucha pod swoim logiem "czterech kresek", podobnie jak z modelem Cinquecento, który też był produkowany w FSM. Dlatego wszystkie Maluchy wyprodukowane po 1994 roku (Eleganty) mają fiatowski znaczek i jest on jak najbardziej oryginalny. Podobną sytuację mamy na szybach, gdzie zniknęły oznaczenia "BESPO" na rzecz "FIATa".
Także widzisz, Maćku: złapany przez Ciebie Elegant ma wszystko na swoim miejscu, włącznie z szybami :)

Marcin pisze...

Wow Michał gratuluje wiedzy nt Fiacików. Naprawdę imponująca. A jeśli chodzi o mój dzisiejszy spacer to udało mi się złapać Cadillaca de Ville. Będzie jutro.

Maciej Rosłoniec pisze...

Michał, co można powiedzieć? Jestem pod ogromnym wrażeniem. :) Dzięki za wyjaśnienie o co chodzi z tym Maluszkiem - ja niestety takich informacji jak Ty nie posiadam, specem nie jestem. :) Respect.

Marcin, też jakiegoś Caddilaca złapałem w tamtej okolicy. Możliwe że to ten sam. :P

Maciej Rosłoniec pisze...

Poprawka. Źle spojrzałem - złapałem nie Caddy'ego a Chryslera :P

Unknown pisze...

Wiesz, sam mam Eleganta to wypada co nieco o nich wiedzieć. Poza tym jakoś bardziej wolę nowsze Maluszki od starszych i w nich się wyspecjalizowałem :)