KozieNAJS, czyli kam-bek!

Dawno nie zasiadałem do tworzenia nowego wpisu. Za długo.
Minęło półtora roku działalności wyłącznie facebookowej. Mieliście rację. To nie to samo. Nawet nie powiem dlaczego. Tak już jest.
Zacytuję komentarz jednego z czytelników pod ostatnim, zawieszeniowym postem. "Blog ma duszę". Tak, ma. Tutaj czuję się nieograniczony, mogę Wam pokazać znacznie więcej niż w jednym marnym poście.
Dlatego wracam. Wiem, że na to czekaliście. Naprawdę nie sądziłem, że Pobliska Ulica jest tak chętnie czytanym blogiem. Nie będę ukrywał, mi też brakowało działalności w blogosferze.
Dziękuję Wam za cierpliwość. Opłaci się. Do pokazania jest... Cóż, ogrom materiałów. Dziesiątki miejsc, setki zdjęć. Półtora roku. Ja Cię. Gdzie ja nie byłem. Stopniowo dowiecie się, co gdzie jeździ. Bo o to przecież chodzi. Idea się nie zmienia.
I na tym się skupimy. Na rozległych wpisach, każdy z innego miejsca na mapie Polski. Głównie wschodniej. Ale nie tylko. Cel pozostał ten sam - wyłapać najciekawsze samochody. Najmilej widziane te od pierwszych właścicieli, łapiące się na klasyki, w różnym stanie zachowania. Wszędzie będą wyjątki. Muszą sobie tylko zasłużyć.

Zaczynajmy zatem! Od czego?
Pilotażowy wpis po przerwie poświęcimy Kozienicom. Byłem tam z moim przyjacielem Piotrkiem w styczniu tego roku. Oj, ile było jeszcze śniegu. A plucha że szok. Zaczęły się roztopy, ale nie na dobre. Niewiele brakło, a bym z górki na chodniku w centrum miasta pojechał jak na jabłuszku, Tyle, że bez jabłuszka.
Kozienice mają 18 tysiące mieszkańców. Bardzo typowy wynik niewielkiego miasteczka powiatowego. Rozmiar wręcz idealny do spenetrowania w jeden dzień. Udało się to. Pomogło idealne rozlokowanie blokowisk - tuż obok głównej ulicy, bez niepotrzebnego rozstrzału po granicach miasta. W ten sposób od osiedla do osiedla obskoczyliśmy wszystko. Nie wiem, jak będzie z Dęblinem. Trzy bloki tu, pięć następnych 3 kilometry za torami, więcej nie ma. Tylko rowery. Czekamy na wiosnę.
Cóż, mniejsza. Dzięki sprawnej eksploracji obłowiliśmy się konkretnie. Dużo aut na czarnych blachach i innych ciekawostek. Zobaczcie zresztą sami.

Już w drodze robiło się ciekawie. Aż aparat zaniemógł. Tablica RAL, ale kodu lakieru nie znam.
Ble, Fiesta III. Ale z 1995 roku, czyli wyprodukowana już po premierze czwartej generacji. Inaczej - Fiesta Classic.
Nie myślę o szczelności dachu, nie myślę o szczelności dachu...
Ścierra na osiedlu. Polift nie polift, one wymierają!
Rok temu paręset metrów dalej stała druga, też na RDF. #potwierdzoneinfo
Kozienicki Kuc.
Im bardziej gówniany kolor, tym bardziej pasuje do Żuka.
Szkoda, że tablice po reformie z 1999 roku. Wydane dla pobliskiego Zwolenia.
GSi. Focimy!
O Calibro, zaiste piękna oryginalność Twoja.
Ajj, pierwszowłaścicielskiej Piątki też dawno nie widziałem.
Pięć Five, tak dla zasady.
Pre-Logan.
Zderzak's swap accepted.
Osłonka zimowa obowiązkowa.
Rozsądnie pomalowany. Dobrze to wygląda.
Bój się Boga, nawet ich już nie ma.
Auto w sam raz na sobotni objazd marketów.
MX-6 GE. Może mieć 25 lat. Naprawdę.
Młody. Ale. Wymieńcie, ile takich widzieliście na czarnych blachach.
A GDZIE OWIEWKI
Dobra, kołpaki rekompensują.
Dobra kiełbaska z mojej kanapki, c'nie?
Yugo performance ze zderzakiem biedy.
A toż to bogactwo z końcówki lat 90.
Straszny samochód. Lift nie pomógł. (na zdjęciu przedlift)
#spottedbiedra
Trzynaście miejsc po lewo Kombi, od nowości w jednych rękach. WTL to Kozienice po włączeniu miasta do nowo utworzonego województwa mazowieckiego.
Wyciskałbym.
No nie, nawet tu wyglądają jak większe lifty, nie osobne generacje.
Ostatnie dobre Renault.
Ostatnie ładne Scorpio.
Jeest. DF z obsikanymi halogenami.
Kolor morski, taki kjs bambino
Nie palę.
Rejestrowany w maju 2000 roku.
Jak to mówią "otarł się o czarne".
#sąsiadpozazdrościł
Włoskie. Dlatego się trzyma.
Jedyny wolnostojący Maluch. JEDYNY.
Niby jechał jakiś Elegant, ale to podobno nie Maluch.
Ratuj jak możesz.
Kiepski wóz do gry w chowanego.
Lato, lato, lato czeka...
Będę robił.
Jeden z lepszych radomskich wyróżników.
Przypomina smutnego pieska.
Tak jak mówiłem, tamten był jedynym Maluchem. Ten jest jedynym Elegantem. Nie ja to wymyśliłem.
Droga powrotna przez Warkę = nadrobienie dodatkowych 30 kilometrów. Dla samego niby-Mustanga nie byłoby warto.
Ale każdy wrost cieszy oko.
Minispam Małymi Fiatami, które w Warce trzymają się o wiele lepiej niż w Kozienicach.
Rzeczywiście, ktoś spakował lampy ze zderzaka.
Komu zawadza.
Wareckie osiedla, wciąż po części z widoczną wielką płytą, nie zachęcają do relaksacyjnych spacerków. Coś jednak przyćmi ponurą atmosferę.
Nie zaglądałem.
Weźcie Tego Rumpla.
Halo wehikuł czasu, który mamy rok?


Wylądowaliśmy. Tego mi było trzeba. Obiecuję w miarę regularne wpisy, chociaż nie będą zbyt częste. Ale jak już, to podobnej objętości. Niebawem kolejne Pobliskie Miejsca. Do zobaczenia :)

Miejsce: Kozienice i Warka, woj. mazowieckie.
Autor: Michał Bakuła.
21.01.2017

84 komentarze:

Qropatwa pisze...

Pierwszy! Witamy po przerwie:)

Opel pisze...

No nareszcie pojawił się jakiś nowy wpis :) Już myślałem, że blog troszeczkę przymiera. Fajne wspomnienia wracaja jak patrzy się na te zdjęcia :)

zarządzanie pojazdami pisze...

Fiat 126p wygrywa z kretesem :) sam mam jeden na stanie i do końca życia będę jego wielbicielem ;P

auto serwis poznań pisze...

Najlepszy wehikuł czasu! :)

Ucando.pl pisze...

Blog to zupełnie coś innego niż wpisy na Facebooku. Taki blog jak Twój ma swój klimat i na pewno znajduję odbiorców. Galeria zdjęć jaką wrzuciłeś jest na prawdę fascynująca i ogromna :) Oby tak dalej!

auto giełda pisze...

Pół roku temu sprzedałem swojego Poloneza... tęsknię za nim :(

przednia szyba pisze...

Bardzo dawno nie widziałem Żuków

Helena pisze...

Łelkom bek, przejmując styl z tytułu! Dobrze, że z powrotem z nami, na facebooku to powoli się robi grono wzajemnej adoracji i sprzedaż bezpodatkowa dóbr wszelkich. Masz rację, to nie to samo. Na blogu to przynajmniej wiesz, że przychodzi ktoś kto chce przeczytać to co napisałeś własnymi rękami.

www pisze...

Kultowe Żuki czasem widać na ulicach, ale już rzadko ;) Nie które auta mają w sobie więcej historii niż może nam się wydawać.

wynajemautolawety.pl pisze...

Stary dobry Żuk potrafi wywołać uśmiech na twarzy :). Dobre i wartościowe polowanie, z przyjemnością patrzy się na takie okazy!

Gosia pisze...

Taki come baki, że portfel pusty. A jak przyjdzie złe bebe, to nawet uciec nie ma czym.

Bassdriver pisze...

O proszę, a ja dzisiaj przejeżdżałem przez Kozienice wracając z Bałtów, gdzie Młodzież podziwiał dinozaury.

Wy zaś znów zamilkliście - COJES???

Bomi pisze...

Starsze auta mają to coś, mają tą dusze :) Ile korć się na nie patrzy wspomnienia wracają :)

Autokod pisze...

Bardzo lubię blogi motoryzacyjne. Będę polecać tego bloga swoim znajomym. Pozdrowienia

Automis.pl pisze...

Świetne zdjęcia. Bardzo lubię przeglądać strony motoryzacyjne.

Wynajem aut Radom pisze...

Widzę udało się wyhaczyć kilka perełek :) Miałem kiedyś taką fiestę z 95 byłem z niej bardzo zadowolony. Obecnymi samochodami pewnie nie damy radę jeździć 20 lat.

driversclub.pl pisze...

Same świetne samochody na zdjęciach! Dla wielu na pewno wracają wspomnienia, może nie wyglądają jak te nowoczesne auta ale mają swoją duszę :)

Hothatche pisze...

Bardzo podoba mi się ten blog. Lubię przeglądać blogi o takiej tematyce. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

Maxmotors.pl pisze...

Bardzo podoba mi się ten blog. Tematyka trafiona w punkt. Uwielbiam tutaj wchodzić i czekam na kolejny wpis.

motoznawca pisze...

Najlepsze Punto w kabrio :D

Motoview.pl pisze...

Świetny blog. Uwielbiam przeglądać blogi tego typu w wolnej chwili. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

Bedandbath.pl pisze...

Bardzo ciekawy blog. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Będę tutaj na pewno częściej zaglądać.

mamopedia.pl pisze...

Bardzo interesujący blog. Takie stronki są dla mnie dużą inspiracją. Na pewno będę częśćiej tutaj zaglądać. Jestem pod wrażneniem.

Motowydawnictwo.pl pisze...

Niezłe zestawienie. Dobra robota;)

Stajniaaut.pl pisze...

Aż się łezka w oku kręci :) fajny wpis!

Moto-detal.pl pisze...

Bardzo ciekawy jest ten blog. Lubię blogi motoryzacyjne. Fajnie się czytało ten artykuł.

E-chlopak pisze...

Ciekawy blog. Lubię stronki o takiej tematyce. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

Ortho-med pisze...

Super blog. Interesuję się tego typu tematyką. Uwielbiam tutaj zaglądać.

Pomoc-drogowa24h.pl pisze...

Świetne stare autka

miasto-dialogu pisze...

Świetny blog. Bardzo lubię stronki tego typu. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

arsmateria pisze...

Bardzo podoba mi się ten artykuł. Będę tutaj częściej zaglądać.

Wynajemautolawety.pl pisze...

Świetny blog. Bardzo interesują mnie stronki tego typu. Jestem pod wrażeniem.

Wynajemautolawety.pl pisze...

Świetny blog. Bardzo interesują mnie stronki tego typu. Jestem pod wrażeniem.

Pomocdrogowawarszawa24 pisze...

Dużo jest takich blogów motoryzacyjnych, ale ten jest oryginalny i wiele tu ciekawych informacji.Pozdrowienia

Maxituning.pl/ pisze...

Bardzo ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Będę tutaj częściej zaglądać.

Maxituning.pl/ pisze...

Bardzo ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Będę tutaj częściej zaglądać.

Skup aut piaseczno pisze...

Blog pełen ciekawych informacji i pozytywnej energii. Warto tutaj zaglądać :)

Damian pisze...

Zgadzam się z kolegami powyżej. Zdecydowanie lepiej poczytać bloga niż przeglądać śmieciowe (zazwyczaj) posty na Facebooku. Pozdrawiam autora!

Wtryskinowak.pl pisze...

Miejsce pełne pozytywnej energii :) Widać, że blog prowadzony jest z sercem. Pozdrowienia

Assistance Warszawa pisze...

Inspirujący blog, pełen pozytywnej energii :) Widać, że blog prowadzony jest z sercem. Pozdrowienia

Anonimowy pisze...

Hi there, I enjoy reading all of your article post.
I wanted to write a little comment to support you.

Anonimowy pisze...

Hi there, I enjoy reading all of your article post. I wanted to write a little comment to support you.

Anonimowy pisze...

With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?
My blog has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced
but it appears a lot of it is popping it up all over the web without
my agreement. Do you know any solutions to help prevent content from being
ripped off? I'd truly appreciate it.

Anonimowy pisze...

Every weekend i used to visit this web site, as i wish for enjoyment,
for the reason that this this web page conations truly fastidious funny information too.

Sklep44 pisze...

Wiele jest takich blogów, ale ten jest oryginalny i pełno tu ciekawych informacji. Pozdrowienia :)

Anonimowy pisze...

Czy ten blog żyje? Będą nowe wpisy?

Pomoc drogowa rzeszów pisze...

Na pierwszy rzut oka widać, że blog prowadzony z pasją, a po wczytaniu się w posty mamy tylko potwierdzenie tego :) Pozdrowienia

motostacja pisze...

Super artykuł. Przyznam, że przez przypadek trafiłem na tego bloga a zatrzymałem się na dłuższą chwilę i naprawdę było warto.

twojprzedstawicielwefrancji.pl pisze...

Ciekawy wpis. Czekam z niecierpliwością na kolejne. Pozdrawiam

https://budowadom.pl/dlugopis-zenith-klasyk-wsrod-pior/ pisze...

Świetny artykuł. Warto było tutaj zajrzeć.

armytec.pl pisze...

Przyznam, że bardzo zainteresował mnie ten artykuł. Na pewno jeszcze tutaj wrócę.

sudharapolska.com pisze...

Świetny wpis. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

Autoserwis Ursynów pisze...

Post bardzo ciekawy. Zdecydowanie jeden z lepszych blogów o tej tematyce.

przechowywanie opon pisze...

Świetne zestawienie. Klasyka polskiej motoryzacji.

jaguar olsztyn pisze...

Ile zdjęć.. Przyznam, że zainteresował mnie ten artykuł. Pozdrawiam

ali pisze...

super blog

lecar-skupaut.pl pisze...

Fajny blog i ciekawostki! przęgląda się z przyjemnością :)

nagaz24.pl pisze...

Super wpis! Same perełki

sklep.cycle-parts.pl pisze...

Bardzo ciekawy wpis. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

Mateusz pisze...

Świetny artykuł. Takie samochody to już rzadkość na polskich drogach i parkingach :)

evchargepartner.pl pisze...

Interesujące samochody. Warto było zatrzymac się tutaj na chwile

scierniwo.pl pisze...

Niektóre z tych samochodów bardzo dobrze znam i pamiętam

Bartek pisze...

Wszystkie samochody mają coś ciekawego w sobie. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

mazurek.com.pl pisze...

Super samochody! Każdy ma w sobie coś ciekawego

Integra Serwis pisze...

Wszystkie te samochody mają w sobie coś wyjątkowego

dynamiczna-wymiana.pl pisze...

Super, że tutaj trafiłem. Wszystkie informacje jak najbardziej ciekawe

Marcin pisze...

Post napisany naprawdę ciekawie i z pomysłem!

części Honda pisze...

Świetny artykuł

Tania wypożyczalnia Mielec pisze...

Bardzo dobry wpis! Świetnie się czyta takie artykuły.

Turbosprężarki Tarnów pisze...

Piękna sprawa. Ciekawy artykuł.

Regeneracja Turbo pisze...

Ciekawe samochody :) Jeszcze pamiętam te czasy kiedy było ich więcej na drogach :3

sklep.cycle-parts.pl pisze...

Artykuł dobry , zresztą jak zawsze :)

wynajem autokaru warszawa pisze...

Super wpis, ciekawe zdjęcia

Mechanik Kraków pisze...

Ciekawy wpis oraz zdjęcia.

Odpalanie aut Katowice pisze...

Bardzo ciekawy wpis. Super się czyta takie artykuły.

opony Belarus pisze...

Kolejny ciekawy artykuł, fajny blog.

vip bus łódź pisze...

Bardzo ciekawy, nietypowy blog :)

Janek pisze...

Świetny post, ciekawe zdjęcia :)

Krystianek245 pisze...

Super blog, świetnie się czyta.


pomoc drogowa Cieszyn

Wojciech Roszkowski pisze...

Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

Filip pisze...

Świetny wpis! Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia.

Marek pisze...

Super wpis! Warto było tutaj zajrzeć

Marek pisze...

Ten wpis jest bardzo interesujący

Eryk pisze...

Zimowe foty, już wolę aktualne upały, super artykół