1988-1992 Toyota Carina II (T17)

Z Cariną sprawa jest nieco pokręcona. Tak naprawdę prezentowany model jest piątą generacją, lecz w Europie jest określana jako druga, wraz z poprzednim T15. Kombinowanie na siłę, co Japońce bardzo lubią i pragną utrudnić Europejczykom życie :)
Jeszcze ciekawiej jest z tablicami. Podobnież WIXy w przedziale 8000-9999 wydawali w... 1984 roku, a w latach produkcji tej Cariny szły WIX 0001-8000. Czyżby drogi Wortal miał nieścisłości? Tak nawiasem mówiąc numeracja oznacza Pragę Południe.
Wygląda na starą prażankę, nic jej nie straszne.

Miejsce: Warszawa Gocławek
Zdjęcia: Michał Bakuła

2 komentarze:

madve pisze...

Jako współautor danych na WPTR czuję się wywołany do tablicy. Istotnie nieścisłości bądź niepewności są, a tam gdzie mają miejsce są zaznaczone szarym kolorem. WIX 0001-8000 to przedział zarezerwowany od 1984 r. dla przyczep (od 1984 weszło w życie rozporządzenie o rejestracji wszystkich przyczep, także tych do 750 kg na własne, wyodrębnione numery). Zapewne Praga Południe łyknęła ten przedział w 3-4 lata (na pewno WIX 3525 było w 1985 r.). Spośród zaledwie 2000 samochodów z WIX zachowało się bardzo mało (PF126p WIX 9641 stał kiedyś na Szaserów), stąd trudno dociec, czy ten krótki przedział 8001-9999 został wykorzystany dopiero, gdy urzędnicy stracili cierpliwość i zakończyli rejestrowanie przyczep, czy też (właśnie niestety z takiego założenia wyszedłem) w 1984 dokonali akurat takiego podziału (przykładowo Żoliborz prawie od razu dokonał podziału serii WUR na pół i samochody ruszyły od 5001 w 1987 r.). Na szczęście jednak m.in. na podstawie takich zdjęć można doprecyzować dane w bazie. Czy z oryginału zdjęcia dałoby radę odczytać jakiś stempel na tej plastikowej tablicy (w środku, pomiędzy X i 8) - o ile takowy jest?
Może WIX 8001-9999 dokończono właśnie w 1988/1989 - seria WIY na pewno została wydana na przełomie 1988 i 1989.

Anonimowy pisze...

Jako właściciel tej Toyoty mogę potwierdzić że została kupiona i zarejestrowana w maju 1989 roku. Podczas przemówienia Wałęsy w Kongresie USA ukradziono oznaczenie modelu! Toyota ciągle jeździ i nie sprawia większych problemów.