Z Archiwum: Romet 50 T-1

A teraz coś z archiwum. Specjalnie dla fanów dwóch kółek z silnikiem spalinowym. Dawno temu, bo w kwietniu 2013 roku, natrafiłem w Józefowie pod Otwockiem na takiego oto jednoślada polskiej, rodzimej produkcji, bo pojazd ten powstał w Bydgoszczy. Romet ten jest rodem z przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Dokładnej daty nie jestem w stanie podać, bo jestem raczej laikiem jeśli chodzi o motorowery, zatem wybaczcie jeśli się pomyliłem :) Wizualnie pojazd przedstawia się jako dość często używany środek lokomocji, jednak jest w nie najgorszym stanie.

Siedzenie wygląda na niepopękane.

Stan licznika.

Guma nie jest sparciała. Trochę nalotu przy połączeniach jest, ale wydaje się on łatwy do usunięcia.

Silnik Predom Dezamet 49,8 cm³ pojemności, co widać na wytłoczeniach.

Zbliżenie na detal.

Oryginalna tylna lampa z odblaskiem "Made in Poland". Tablice białe, aż szkoda, że nie zarejestrowany na żółtych.


Miejsce: Józefów, Województwo Mazowieckie
Zdjęcia: Maciej Rosłoniec

7 komentarzy:

iParts.pl pisze...

Stary dobry Romet :) prawdziwy unikat

madve pisze...

Ja bym rzekł: aż szkoda, że nie zarejestrowany na "zielonych".

Anonimowy pisze...

Otóż to :)

Art pisze...

Kiedyś miałem przyjemność jeździć podobnym, tylko z jawowskim silnikiem - dobra maszyna to była.
Naklejki na zbiorniku chyba są zbyt nowe - tak mi się kojarzy ze z folii metalizowanej z czarnym nadrukiem powinny być.

Unknown pisze...

Tak, chociaż ten wzór występował na późniejszych Ogarach :)

Anonimowy pisze...

Nie ma opcji na żółte. Motorowery nie są uwzględnione w ustawie i ewentualny zabytek bedzie nadal na bialych.

Anonimowy pisze...

Jest opcja na żółte - jako motocykl. I jest to opcja w pełni legitna.