1981-1986 Renault 18 Turbo

Dzisiaj po francusku. Komfortowo, elegancko, sportowo... JAK?!
Sportowo, mensjer. Na Osiemnastego strzelimy Osiemnastkę. Z tym wozem nie w kij dmuchał, chociaż nie wygląda. Wszystko zdradza tłuste TURBO pieniące się na tylnej klapie. Co oznacza? Gaźnikowy motor 1.6 mający setkę w 10 sekund, szafę zamykając na prawie dwustu. Jakieś pytania?
A na marginesie: jestem ciekaw, czy wraz z wstawieniem mocniejszego silnika inżynierowie w większym stopniu zmodyfikowali zawieszenie. Bujające, kołyszące, ulgę dające - tak charakterystyczne dla Francuzów. I które bardzo kochamy, my śmiertelnicy o czerwonym polu na obrotomierzu nic nie wiedzący.
Alumki są kwintesencją dobrego smaku zachodnich producentów. Chociaż Włosi nie odstają, spójrzcie na felgi Fiata Ritmo. Leniwych niedługo wyręczę jakimś egzemplarzem :)

Miejsce: Warszawa Bielany
Zdjęcia: Michał Bakuła

7 komentarzy:

autobezsens pisze...

Te alufelgi rządzą! Oj tam, miękkie zawieszenie... na rajdy by się nadawało ;)

Demon Siedemdziesiątypiąty pisze...

Ależ te stare Renówki sympatyczne! Jak w nich wizualnie wszystko się zgadza! (bo elektrycznie to różnie bywa...)
BTW, wspominałem że dokładnie identycznego sfociłem i umieściłem u siebie? No, może nie identycznego, bo z turbodieslem i pośród zapadającego zmroku...ALEŻBYM!

Unknown pisze...

Elektryka zaczęła nawalać w nowszych Renówkach, bo w sumie co w tej jest z elektryki? Zegarek na kokpicie i chyba tyle :)
One są rzadkie, dlatego muszę poszperać w Twoich miksach i znaleźć tą co znalazłeś.

Demon Siedemdziesiątypiąty pisze...

to ten egzemplarz, prosz...
http://olx.pl/oferta/jedyna-taka-w-zachodniopomorskim-jedyna-w-polsce-reno-18-CID5-ID68kjf.html#1913a51bc1

Bassdriver pisze...

Kurdeż no, wszyscy już go upolowali, ja sam widziałem go raz, nie mając ze sobą akurat aparatu, a potem ilekroć go szukałem aby złowić go do miksu bielańskiego, akurat go nie było.

Art pisze...

Mlask, ćlam i mlask.
Przedliftowe 18 Turbo, produkowane było tylko przez kilka miesięcy (listopad 1980 - czerwiec 1981). Pomarańczowe kierunki z przodu zniknęły w czerwcu 1981 tak jak i chromowane klamki . Z rzeczy mniej widocznych - powinien mieć jeszcze bębny przy tylnych kołach. Tarcze weszły od 1982 r. Ciekawe czy ktoś wie jakiego rodzynka posiada :)

Unknown pisze...

Sam nie wiedziałem, jakiego rarytasa udało mi się znaleźć :)