City By Night 5 z 5: 1948-56 Tramwaj Konstal N (?)

Mimo, że tramwaj samochodem z definicji nie jest, to jednak stare pojazdy torowe swoje miejsce w tym blogu znajdą. Jednym z takich właśnie pojazdów jest, uchwycony na zdjęciach, ten zabytkowy wagon. Przechodziłem właśnie Jerusalem Avenues w kierunku PKP Powiśle, gdy wtem nadjechał z hukiem ten staruszek. Zatrzymał się na przystanku. Czym prędzej więc wróciłem, wyjąłem aparat i cyknąłem dwa zdjęcia. Niestety tylko dwa - wagon szybko odjechał i tyle go widziałem. 


Wydaję mi się, że mógł to być Konstal N (Ktoś może potwierdzić?). Szukałem o nim informacji i dowiedziałem się, że był on pierwszym polskim tramwajem produkowanym po drugiej wojnie światowej - produkcja w latach 1948-1956.

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, wspólnie z Tramwajami Warszawskimi posiada spory tabor zabytkowych "szynowozów" i najprawdopodobniej ten, złapany przez nas przy Rondzie de Gaulle'a w Warszawie, też należy do ich kolekcji. Ale to tylko domysły. Faktem jest natomiast, że za pomocą przyczepionego baneru propaguje akcje "Bądźmy Razem Bezpieczni", mającej na celu zapobiegać kolizjom i zwiększyć świadomość uczestników ruchu na drodze. Ciekawa akcja i mam nadzieję, że odniesie sukces.


Brak komentarzy: