Warszawa
Na wystawie można było zauważyć klasyczne jednoślady. A więc, nacieszcie oczy pierwszymi na naszym blogu oldschoolowymi motocyklami. Wśród nich polskiej motoryzacji - Junak. A także Sokoły, Osy, Komary, Rysie... i króliki. Pełny zwierzyniec.
Pierwsze - Sokoły.
1933-1939 Sokół 1000
Najcięższy polski motocykl produkowany przed II wojną światową.
1935-1939 Sokół 600 RT
1948 Sokół 125
Pierwszy motocykl wyprodukowany w Polsce po 1945 roku. Start produkcji datowany jest na 1947 rok.
Silnik: 123 cm3
Moc 4 KM przy 4250 obr/min
Skrzynia przekładniowa 3-biegowa
V max: 67 km/h
Zużycie paliwa: 3 l/100 km
Produkcja: Państwowe Zakłady Samochodowe, późniejsze WFM
1954-1965 Junak
Dla wielu jest obiektem pożądania... I wydaje się, że dla tych, białych królików także. :)
W latach 70-tych był na wyposażeniu polskiej Milicji Obywatelskiej. Dziś jest poszukiwanym klasykiem. Wytwarzana w Zschopau.
1951-1954 SHL M05
Egzemplarz ten ma nietypowe, profesjonalne zawieszenie tylnego koła na tzw. Suwaku. Wykonano je w latach 50. w warsztacie prywatnym.
Zarówno eSHaeLka jak i prezentowany wyżej Sokół 125 należą do jednego właściciela - szczęściarz, że je ma.
Silnik: 123 cm3
Moc 4 KM przy 4250 obr/min
Skrzynia przekładniowa 3-biegowa
V max: 67 km/h
Zużycie paliwa: 3 l/100 km
Produkcja: Warszawska Fabryka Motocykli
1980-1990 Romet Kadet M-780
Romet Komar S38
WFM Osa
Jedyny skuter produkowany seryjnie w PRL-u.
ZMW Ryś i DKW KM200L
Ryś był pierwszym polskim motorowerem (1958-1968).
Zdjęcia: Jakub Rosłoniec
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz